Yritys

Pirkanmaan Paahtimon historia

Pirkanmaan Paahtimon juuret ylettyvät vuoteen 2007 ja Toijalaan Fresh Coffeen nimellä avattuun paahtimoon, jonne hankittiin Peters Coffeen lopetettua toimintansa käytetty Probat paahdin.

Vuonna 2010 paahtimotoiminta siirtyi Tampereelle Onkiniemeen, jossa tulipalo keskeytti paahtamisen 2011 lopulla. Paahtimotoiminta siirtyi Sarankulmaan Patamäenkadulle Wigrenin makkaratehtaan tiloihin ja jatkuu uuden Probat paahtimen voimalla Pirkanmaan Paahtimona.

Keväällä 2013 Paahtimotoiminta yhdistyi Porin Puuvillassa vuodesta 2005 toimineeseen Cafe Solo Oy:n. Cafe Solo Oy:n alla toimivat myös Porin Paahtimon kahvilapaahtimo sekä kahviauto Camionette https://www.facebook.com/kahviauto

Missio

Kaikki kahvi ei ole vain yhtä ja samaa kahvia. Kahvin alkuperä(maa, ilmasto, maaperä) ja  lajike yhdistettynä  raaka-aineen laatuun ja paahtotekniikkaan tuottavat huikaisevan erilaisia eroja kahvien välille. Haluamme paahtaa maistuvia tuotteita, rohkaista ihmisiä juomaan pienpaahtimoiden kahvia ja onnistumaan omassa kahvielämyksessään.

Paahtimo on saavuttanut Pirkanmaan alueella vahvan aseman. Näymme kaupan hyllyllä ja toimimme monen paikallisen ravintolan ja kahvilan kumppanina. Haluamme tuoda tuotteemme tutuiksi kaikille kahvinystäville läpi Suomen.


Vastuullisuus

Hankinta: Tiedämme kaikkien kahviemme alkuperän. Pystymme jäljittämään ne joko alue, osuuskunta tai tilatasolle. Olemme itse vierailleet osalla tiloista ja todenneet viljely -ja  työskentelyolosuhteet työntekijöitä kunnioittaviksi.  Luotamme myös pitkäaikaisten hankintakumppanien ammattitaitoon ja etiikkaan suunnitellessamme raakakahviostojamme.

Hinta: Yleinen raakakahvin hinta on edelleen matala. ICO:n (International Coffee Organisation) mukaan keskimääräinen raakakahvin hinta oli 2,53$/kg joulukuussa 2020. (lähde http://www.ico.org/coffee_pric...)

Ostamamme raakakahvin hinta kaikkien kahvilaatujen osalta ylittää tämän selvästi. Mitä paremman hinnan kahvin viljelijätaho saa tuotteestaan, sitä parempi mahdollisuus on oman työn korvaukseen ja tilan infrastuktuurin kehittämiseen. Parempi infra mahdollistaa edelleen paremman laadun. Kahvin laatu voidaan arvioida ja pisteyttää cupping-menetelmällä. Kaikki yli 80 pisteen kahvit luetaan speciality-coffee luokkaan. Tämän luokan kahvit ovat niin maultaan kuin uniformultaan riittävän puhtaita. Pääsääntöisesti kahvimme ovat 84-87 pisteen kahveja. Lisää pisteytyksestä täältä

Ympäristö: Tällä hetkellä pakkausmateriamme menee energiajätteeseen. Osa pussiemme materiaaleista on CO2 neutraaleja. Tavoitteenamme on tulevaisuudessa pakata kahvimme täysin kierrätettäviin materiaaleihin. Tyhjät kahvisäkit lahjoitamme käsityöyrittäjälle tai työpajatoimintaan uusiokäyttöä varten. Kahvin paahtaminen pyritään tekemään mahdollisimman suunnitelmallisesti ja tehokkaasti enegiankulutuksen kannalta. Energiankulutukseen liittyen tiloihimme suunnitellaan lämmön talteenottoa.


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot


Nämä toimitusehdot ovat voimassa {1.4.2020} alkaen.

Verkkokauppa

Pirkanmaan Paahtimo
Patamaenkatu 2
33900 Tampere

0407150514
info@pirkanmaanpaahtimo.fi
www.pirkanmaanpaahtimo.fi
1740503-9

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7)
yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana
tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7)
yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan
kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

info@pirkanmaanpaahtimo.fi

pekka.heinonen@pirkanmaanpaahtimo.fi

040-5205550

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Maanantaina klo 12 mennessä tehdyt tilaukset toimitamme saman viikon aikana.

Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.